Julekalender og quiz i sosiale medier

Rød julekule som henger på juletre. Nærbilde.

Mange bedrifter benytter påskequiz og julekalender i sosiale medier, det gir økt trafikk og engasjement. Jeg tilbyr hjelp til gjennomføringen. Digital julekalender medfører nemlig en god del mer arbeid enn man kanskje først aner. Noen eksempler:

  • Hvem skal finne spørsmål til quizen?
  • Hvem skal ta bilder av premier?
  • Hvem skal stille inn alle variablene i den tekniske løsningen og legge inn tekster og bilder?
  • Hvem følger opp daglig når folk vinner premie?

Jeg har i flere år brukt løsningen til en stor leverandør av digitale julekalendere og quiz-løsninger. Den tekniske løsningen kjøper du direkte av leverandøren, jeg har ingen avtale eller avanse hos leverandøren. Du får så tilsendt passord fra leverandøren og kan i prinsippet lage hele kalenderen selv uten å koble på meg. Men jeg vet at kalenderen tar tid, ikke alle markedsavdelinger har denne tiden.

Man må også være en tusenkunstner når det gjelder å tilpasse bilder, skrive tekster, lage quiz og lignende. Jeg kan hjelpe deg med alt dette – mot timebetaling eller fast prosjektpris. Da jobber jeg direkte i løsningen.

Husk at man kan bruke kalenderen også til å gi dagstilbud til kundene. Enten du har en eller flere fysiske butikker, eller har en nettbutikk, kan du bruke en slik kalender til bringe folk inn til handledisken.

Fordeler med julekalender:

  • Engasjementet øker på bedriftens Facebook-side.
  • Salget øker fordi man viser frem konkrete tilbud.
  • Bedriften får mange nye e-postadresser som kan benyttes til nyhetsbrev og reklame senere.

Det lønner seg å starte planleggingen tidlig, helst på høsten og ikke når det er 14 dager igjen til desember.

Kontakt sjur@skrivehistorie.no