Bildet under viser et eksempel på content marketing. Firmaet Reshape ønsket å fortelle historien om en av sine kunder. Jeg intervjuet både kunden og Reshape, det ble til en tekst som Reshape la ut på sine nettsider.
Content marketing er altså reklame, men formen er mer indirekte og nedtonet enn en vanlig annonse. Content marketing skal helst gi verdi til leseren selv om leseren ikke kjøper produktet. Denne leseverdien eller nytteverdien kan føre til at teksten deles med andre – som kanskje kan bety nye kunder.
Eksempler på content marketing:
- Kundeintervjuer. Din kunde snakker positivt om ditt produkt.
- Historien om bedriften din. Kanskje delt opp i flere små artikler.
- Tips og råd. Temaer hentet fra din bransje eller lokalområde.
- Småstoff til sosiale medier.
Jeg kan ta engangsoppdrag eller vi kan sitte sammen og planlegge tiltak for en hel sesong. Jeg hjelper deg med ideer, tekster, bilder og filmer og kan også legge alt inn på nettsidene dine.
Husk også at de faste tekstene som du bruker i CRM-systemet eller på nettsidene, kan bli bedre når en tekstforfatter gir dem en massasje.
Tempoet er skrudd opp hos dine konkurrenter, de pøser på med historier i mange kanaler. Du kan ikke forvente at du skal rekke å skrive alt selv, la meg ta en del av oppdragene.
Kontakt sjur@skrivehistorie.no
Mobil: 952 89 519